"Di fondamentale importanza é l'etichetta, ovvero il testo che contiene il link al vostro sito (definito da Google IR factor). Ove possibile cercate di farvi segnalare utilizzando i più importanti termini riferiti alla vostra attività: se vendete libri sarà "ABC vendita libri". Evitate, ove possibile, di utilizzare solo il nome dell'azienda o, ancora peggio, l'url."
di Andrea Cappello
(che magari a molti di voi risulterà uno sconosciuto, però è una persona abbastanza autorevole nel campo :wink: )
o se preferite in inglese
"In order to provide search results, Google computes an IR score out of page specific factors and the anchor text of inbound links of a page, which is weighted by position and accentuation of the search term within the document. This way the relevance of a document for a query is determined. The IR-score is then combined with PageRank as an indicator for the general importance of the page. To combine the IR score with PageRank the two values are multiplicated. It is obvious that they cannot be added, since otherwise pages with a very high PageRank would rank high in search results even if the page is not related to the search query."
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